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· 2022
This operation primer provides excellent photographic step-by-step guidance to this surgical procedure. It has been designed to describe the operation in the simplest manner possible without over-simplifying the complexities involved. Nodal points are at the core of the operation primer, describing the key surgical steps in detail. This surgical guidebook provides essential reference material for surgeons wishing to improve and update their knowledge in this specific area. The operation primer Open Total Mesorectal Excision for Rectal Cancer is especially intended for those surgeons who wish to familiarize themselves with colorectal surgery procedures. A complete total mesorectal excision (TME) plays a major role in the surgical treatment of rectal cancer as various studies have demonstrated its crucial impact on local recurrence rate and survival. Therefore, colorectal surgeons need to be trained in this specific technique. This operation primer is an excellent teaching tool, accurately describing the steps for open total mesorectal excision in a manner suitable for both beginners and experienced surgeons. It provides a detailed overview of patient preparation, key surgical steps, a work up of the resected specimen and common pitfalls of open total mesorectal excision. This operation primer will provide surgeons with a reliable and systematic approach to performing Open Total Mesorectal Excision.
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· 2021
Abstract: Hintergrund Im Rahmen der Qualitätsinitiative der Deutschen Gesellschaft für Allgemein- und Viszeralchirurgie (DGAV) wurde eine Übersichtsarbeit auf der Grundlage einer systematischen Literatursuche verfasst und Empfehlungen für die aktuelle Diagnostik und Therapie des Ösophaguskarzinoms erarbeitet. Methoden Die systematische Literatursuche erfolgte gemäß den PRISMA-Kriterien unter Verwendung der MEDLINE-Datenbank und wurde im März 2019 durchgeführt. Die Empfehlungen wurden auf der Grundlage von Abstimmungen in der DGAV formuliert. Ergebnisse und Schlussfolgerung Operationen unterhalb der derzeit gültigen Mindestmenge sollten nicht mehr durchgeführt werden. Es spricht vieles dafür, die Mindestmenge in Deutschland auf ≥20 Resektionen/Jahr/Krankenhaus anzuheben, um die Qualität flächendeckend zu verbessern. Prähabilitationsprogramme mit Ausdauer-, Kraft- und intensivem Atemtraining und Ernährungstherapie verbessern das Patientenoutcome. Die aktuelle Therapie des Ösophaguskarzinoms erfolgt stadienabhängig und umfasst die endoskopische Resektion bei (sub-)mukosalen Low-risk-Tumoren (T1m1-3 bzw. T1sm1 "low risk"), die primäre Ösophagektomie bei submukosalen High-risk-Tumoren (T1a), Submukosakarzinomen (T1sm2-3) und T2N0-Tumoren, die multimodale Therapie mittels neoadjuvanter Radiochemotherapie bzw. perioperativer Chemotherapie und Operation bei fortgeschrittenen Befunden. Die Ösophagektomie wird gegenwärtig einzeitig als sog. Hybridverfahren (Laparoskopie und muskelschonende Thorakotomie) oder als total minimal-invasive Operation (Laparoskopie und Thorakoskopie) durchgeführt
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· 2021
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· 2019
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· 2018
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